Kvartal Tartus

Tänane postitus on eestikeelne, sest rääkida uuest poest, mis asub Eestis, inglise keeles on väga mõttetu.
Uus kaubanduskeskus Tartu kesklinnas on tekitanud minus erinevaid arvamusi. Kuigi nagu ma aru saan, siis see pole päris kaubanduskeskus, vaid pigem selline multifunktsionaalne ehk midagi igasse valdkonda. Mina kirjutan siis poodide poole pealt. 
Esiteks oli mul väga hea meel, et Tartusse jõuavad läbi selle koha mõned uued kauplused, mida varem polnud ehk siis peamiselt H&M ja Zara. Nüüdseks olen ka ise mõlemas poes käinud ja kaubavalik mõlemas on hea. Mida ma ei teadnud oli see, et Tartu H&M-i tuleb ka iluosakond ja et Zara on tõesti suur - praktiliselt kolm erinevat poodi ehk siis naiste-, laste- ja meesteosakonnad. 
Juba esimesel nädalal linna peal kõndides hakkas mulle silma H&Mi kilekottide hulk inimeste käes, kes linna peal kõndisid. Siis jõudsin ma järeldusele, et H&M kohalikus linnas ei ole ikkagi hea mõte. Selle all mõtlen seda, et H&Mi mustrid on üldjuhul suhteliselt silmatorkavad ning ma oleks üks nendest inimestest, kes vihkab olukorda, kus kellelelgi on samsugune riideese seljas nagu mul endal. Ma ostsin eelmisel nädalal Kvartali H&Mist endale ühe pluusi ja nüüd olen ma vältinud selle selga panemist, sest sel on suhteliselt märgatav muster ja poes oli päris suur valik selle mustriga riideid. Päris totter jah, aga see viis mind arusaamale, et oli palju parem, kui H&Mi Tartus polnud ja veel parem, kui Eestiski polnud. Mis omakorda viis mind tüüpilise tulemuseni ehk inimene pole kunagi rahul, eriti siis veel eestlane. 
See eelnev on täiesti minus endas kinni ja ma olen kindel, et paljudele meeldib (vähemasti klientidele), et Tartus on kaks uut poodi (tõenäoliselt on neid seal rohkem, aga need on need, mida mina ootasin ja külastasin). 
Nüüd aga sellest, mis mind tõsiselt nende kahe uue poe puhul kurvaks teeb ja see on teenindus. Ma pean küll tõdema, et H&M-i puhul on olukord nii ja naa, aga olukord, mis Zaras oli, paneb mind küll natuke mõtlema.
Alustame H&Mist. Tegemist on uue poega ja riiete proovimise järjekord oli üpriski suur, mis on okei, sest tõesti uue poe puhul on see tavaline ja H&Mis ongi see üldiselt nii. Juhul, kui keegi seda ei tea ja loeb seda siin, siis HMis (jah, mul sai kõrini & vajutamisest :) ) saab korraga proovida 7 toodet. Minu silm seda numbrit kusagil poe peale ei fikseerinud ning inimesed, kes olid seal esimest korda, seda ei teadnud. Seega väga paljude puhul oli olukord, kus inimestel oli rohkem esemeid ja nad pidid siis kiiruga otsustama, mida proovida. Nüüd jõuan aga asja pointini. Enne mind oli järjekorras inimene, kellel oli 9 asja ning üks müüja siis võttis 2 asja ja pani need ootele ja lubas anda siis, kui inimene küsib. Samas teine müüja pärast seletas, et nii ikka ei saa teha, et see inimene peab uuesti järjekorra lõppu minema. Ma täiesti usun, et selline asi võis olla kusagil raamatus või juhendis kirjas, aga võiks olla ka natuke inimlikust ja mõistmist. Ma saan aru, kui inimesel on 14 asja ja siis inimesed järjekorras võivad hakata vinguma, miks nii ja naa. Aga tõesti kahe asja pärast uuesti järjekorra lõppu saata on natuke nõme. Lisaks sellele ei vähenda see järjekorra kiirust, vaid toimub vastupidine efekt. Ma pean tunnistama, et ma ei tea, mis sellest olukorrast sai, kuid ma loodan, et seda naist ei saadetud järjekorra lõppu, vastasel juhul ma arvan, et HM kaotas ühe klendi. Seda siin kirjutades jõudsin ma ka mõttele, mis siis kui ma proovin 7 asja ja tahan neid kõiki osta ja siis tahan veel midagi proovida. Tõenäoliselt saab need siis kuhugi hoiule jätta, aga siiski.
Hoopis nõmedam olukord juhtus aga minu emaga Zaras. Nimelt ta soovis osta ühte kampsunit, aga sellel, mis väljas oli, olid paar niiti välja kakutud (keegi oli ilmselt milelgagi kinni jäänud). Ta läks kassast küsima, et ehk on neil kusagil taga veel mõni selles suuruses ja müüja läks otsima. Ära oli ta üpiski kaua, mis oli okei, kuid selle ajaga oli järjekorda tekkinud veel kaks inimest. Kui müüja tagasi tuli, siis ta ütles mu emale, et tuleb minna tagasi järjekorra lõppu. Ma ei taha väita, et klient on kuningas vms, aga päris nii ka ei saa. See on ju sama, et ma maksan raha ja siis lähen uuesti järekorra lõppu ootama tagasiantavat raha - pole päris loogiline. Muide mu ema ei läinud järjekorra lõppu, sest ka teised inimesed tema selja taga ütlesid, mis mõttes, et inimene on esiteks kaua ootanud ja siis saadate ta ära.
See kõik viis mind mõttele, et poes ei saa teenindaja olla päris tööjuhendi põhjal, vaja on ka mingisugust kogemust ning ilma kogemuseta teenindajad võiks end panna natukenegi olukorda, kus nad ise klientidena on. Ma väga loodan, et selliseid asju tänaseks päevaks enam ei kordu ja see võis täiesti olla alguse asi - vähemalt ma loodan seda.

Mida ma aga väga tahaks kiita on Vapiano. Esiteks toimib Vapiano süsteem natuke teisiti võrreldes paljude teiste söögikohtadega. Mulle väga meeldis, et inimestele, kes seal olid esimest korda seletati kohe ukse peal, kuidas asi toimib. Ma küll ei oska öelda, kui põhjalikult,sest ma ise ei kuulanud, aga siiski. Lisaks ka üldiselt olid kõik töötajad seal väga meeldivad. Soovitan kõigil väga külastada. Toit on ka hea.
Seega selline päris negatiivne postitus täna, aga see on olnud asi, millest ma olen tahtnud juba mitu päeva kirjutada.

xxxxxx

Comments

Popular posts from this blog

Eveline BIG VOLUME EXPLOSION! ripsmetušš

BYS Velvet lips liquid lipsticks

Products I Plan to Pan in 2023